Saturday, July 3, 2010

Bercuti - Website manakah yang menjadi pilihan?

Salam n hai hai hai kepada sahabat2ku sekalian. Selalunya sebelum memulakan percutian, macam2 perkara yang perlu kita sediakan dulu seperti bilik, aktiviti, budget, dan macam2 lagi la. Jadi, hari ni, aku nak cerita sikit berkenaan website yang biasa aku rujuk sebelum memulakan percutian di Malaysia. Memang berguna website ni. Macam2 maklumat boleh dapat. No telefon, harga bilik, jenis bilik, lokasi chalet/hotel di serata Malaysia, dan no telefon awek receptionist yang cun tu pun blh dpt. Website ni memang boleh dipercayai, "mudah, cepat, dan betul" (dah refer utk pergi Langkawi sebelum ni).

Yang bestnya pasal website, kita boleh pilih jenis hotel/chalet apa yang menjadi idaman kalbu samada dari yang mahal sampai la yang paling murah. Jadi, kita boleh pergi ke destinasi pilihan tu dengan mengikut budget yang kita ada.

Lepas tu pulak, kat website tu ade sediakan listing aktiviti2 yang blh kita buat masa kita bercuti. Jadi, sebelum bercuti tu, kita dah jimat masa dengan merangka aktiviti yang akan kita lakukan (penting ni).

Kat website tu turut beri update tentang info aktiviti/festival yang sedang/bakal dijalankan (yang melibatkan aktiviti pelancongan) di seluruh negara.

Banyak lagi maklumat yang kita blh tgk kat website ni. Kalo nak taip, smpi esok pun tak habis. Jadi sahabat2ku sekalian, try check this website out for further info eh..

Ni dia link website tu - http://www.journeymalaysia.com/




Rujuk, jangan tak rujuk dan selamat bercuti.....

No comments:

Post a Comment