Saturday, July 17, 2010

Harga Baru @ Penyelarasan Subsidi @ Harga Naik

Salam dan semoga sahabat2ku sekalian senyum2 sokmo walaupun semalam kita menerima berita yang sudah dijangka dgn kenaikan harga. Sbnrnya, dh lama aku tak baca blog2 yang berkaitan dengan politik sejak menjadi pelajar tapi sejak 2 hari lps, aku tertarik kembali nk baca blog2 ni dgn atas alasan "Penyelarasan Subsidi". Sudah lumrah manusia, aku pun penuh dgn rasa ingin tahu, kenapa harga2 di atas dinaikkan. Kalo baca akhbar/media arus perdana, semestinya berita2 ni berat sebelah. Jadi aku ambil keputusan uk memerah otak, memikirkan link2 blog yg biasanya menjadi pembacaan aku tentang politik suatu ketika dulu.

Hasil pencarian aku yg tidak begitu lama (mmg byk sgt artikel tentang kenaikan harga ni), ada 2 artikel yang sgt menarik minat aku dan artikel2 ni memang sesuai untuk dibaca dan direnungkan bersama. Kalo sahabat2ku berminat, klik la link2 di bawah ni. Bersama2 lah kita hayati isi kandungan artikel ni ok.

1.http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=6470
2. http://malaysiakini.com/news/137536

Baiklah sahabat2ku semua, hidup kini makin sukar dan penuh cabaran. Semoga kita sentiasa dirahmati oleh-NYA dan buatlah yang terbaik untuk diri anda.

Salam......

No comments:

Post a Comment